Tuesday, January 1

#20

ASSALAMUALAIKUM,
Hii guys.so how new year?aku?aku sekolah.okay harini malas nak update pasal aku sambut new year cemana sebab aku tidur masa bunga api bergembira.lalala

First Day School,
Selama aku bersekolah menengah ni masa aku form 1 jee aku sekolah campur.itupun 2 minggu genap lepas tu dapat tawaran MGHS.so kau boleh bayangkan bertapa awkward nya aku?as for me yang kira first time sekolah campur ni memang kalau kau tanya perasaan aku memang aku jawab
                "AKU TAKUT !!!!!!!!!"
dengan lelaki yang muka ala ala pelakon KL Gangsters tambahan.boleh bayangkan?yang perempuan pulak macam mak cik buat ketupat tempahan 5000.sila bayangkan sekarang.bertapa takut nyaa aku.bila dengar cikgu cakap sekolah tu tak ada yang dapat Straight A's for mePMR 2012.al maklum lah ni sekolah kampung.sangat kampung.bila budak budak sekolah tu tanya aku dapat berapa result baru ni aku cakap lah 3A 4B 1C.then semua macam kena sawan beruk Africa.kalau kat sekolah lama aku dah tentu tentu aku tunduk jee.then memasing cakap
               "Awak mesti dapat kelas 4A kelas pure science"

Dah aku pulak kena sawan beruk Africa.hahaha.bila aku tanya diorang punya result majority 2A or 1A.aku naik satu takuk jee.hahaha.then adalah budak baru lagi sorang ni perempuan lahh.nama dia panjang sangat aku ingat Emy jee.haha.bila tanya dia punya result dia cakap
               "Saya buleh se A 4B 2C 1D"
ni kalau tak silap ahh.and kalau tak silap aku jugak budak baru yang daftar sama dengan aku 1lelaki and 2perempuan termasuk aku.so aku pun kawan lah dengan budak baru tu jugak.yang lelaki tu dari Banting.Emy dari Bukit Payung Terengganu.and aku dari Melaka.

Soalan paling kelakar aku darisalah seorang pelajar dekat situ ni haa
               "Dekat melaka tu rumah awak dekat dengan klinik?hospital                                                                          dekat?"
Yang ni seriously aku nak berdekah.hahaha.tapi sebab nak cover punya pasal aku diam jee tahan gelak.haha.then adalah soalan yang boleh diterima pakai.Alhamdulillah hari pertama berjalan dengan lancar.syukur :)

Orentasi,
Biasalah baru masuk form 4 ni mesti dia bagi orentasi dulu tak nak bagi otak kami terkejut.haha.biasa nya orentasi 2minggu atau 1minggu depends kepada sekolah.tapi Alhamdulillah sekolah baru aku cuma 3hari.tapi tolak hari Khamis sebab Khamis solat hajat tahun baru dan bagi pelajar form 4 akan tahu kelas masing masing dan kalau sempat dapat buku teks.fuh berdebar aku nak tahu subject apa aku dapat.sumpah mak takut nok!haha.

Sesi Berkenalan Tidak Rasmi,
Macam kelakar kan bunyi ?haha.sesi kenal kenal dengan budak budak yang dedekat aku.2 orang punya nama jee aku ingat.yang lain lupa.haha.kalau tak silap sorang Jue and Hafifah.yang lain aku lupa dan tak tahu.ahh lantak lah aku datang nak sekolah takde makna nya aku nak gi gegedik kat sekolah tu.sorry nok mak tak layan.hahahahaha

Tahun Baru Azam Baru,
Azam aku tahun ni nak belajar bersungguh sungguh.aku nak bukti kan dekat family aku aku boleh.aku nak tunjuk dekat semua orang sekolah aku mampu melahirkan pelajar cemerlang.In Shaa Allah :')

Akhir Kata,
Korang tolong doakan aku berjaya.aku harap sekolah baru dan suasana belajar yang baru ni aku nak jadi orang baru.orang yang lebih matang.aku nak kekal single.sebab2nanti kahwin aku nak mak aku cari kan.kalau nak pegi bebaik dengan mak aku.hahaha.aku harap sangat aku boleh berjaya sebab aku satu satu nya harapan keluarga.

XOXO,
AY♥

Published with Blogger-droid v2.0.9

No comments:

Post a Comment