Wednesday, January 2

#21

ASSALAMUALAIKUM,
Hiiiii semua.amacam first day?best?yang form 4 dapat aliran apa?dengar cerita MGHS dah lain.betul ke?hahaha.Alhamdulillah hari kedua aku berjalan lancar :)

Second Day At School,
Harini hujan bapok lebat*saja nak buat korang terkejut kalah naga sari*tak delah  lebat.tapi lebat lahh jugak.acane tu?hahaha.so hari kedua aku semakin lancar bersama kawan kawan yang boleh kira masuk air lah.seriously seronok.perempuan termasuk aku 3 orang budak baru.dan Alhamdulillah kami sentiasa bersama tak kan terpisah.haha.even baru jumpa tapi dah macam satu kepala.aku rasa sekolah baru aku mesti banyak mengubah aku kearah keagamaan.In Shaa Allah :)

Perhimpunan,
Selalu nya perhimpunan pagi bagi sekolah dekat Melaka akan menyanyi kan lagu Negaraku dan lagu negeri.tapi lain di sekolah aku.pagi kami dimulakan dengan Zikir Munajat diikuti dengan Mengaji.Alhamdulillah aku bersyukur even mula mula tak suka.tapi aku terus fikir sudut positif :)

Pakaian,
Sama seperti sekolah kerajaan lain.kami perlu memakai baju kain cotton sama seperti kain juga.perlu pakai kain dalam.dan wajib tudung labuh.realitinya nampak macam sekolah agama tapi ini lah yang hakikat nyaa :) aku sungguh bersyukur sebab sekolah ni lebih kearah keagamaan.sesuai dengan aku yang baru berhijrah :')

Pergaulan,
Aku hanya bercampur dengan budak perempuan sekarang ni.belum masa untuk aku memperkenalkan diri aku :) bercakap pasal lelaki,tadi aku kena kejar dengan seorang pelajar yang menuntut di sekolah yang sama dengan aku.Masya Allah,Allah sahaja yang tahu perasaan aku.takut nyaa.nasib baik aku tak diapa apa kan.syukur Alhamdulillah :)
Memang aku rindu dengan Mghs tapi aku terpaksa meneruskan pelajaran disini.sadis ayat aku.hahaha.kawan kawan baru aku tanya, "awak tak rindu sekolah lama?kawan lama?cikgu?" Nak aja menitis air mata aku.Allah saja yang Maha Mengetahui :')

Wawa Zainal,
Kenal Wawa Zainal artis tu?ada pelajar dekat situ kata muka aku macam Wawa Zainal.haha.dari zaman aku duduk hostel lagi cerita ni timbul.tah mana celah tak aku ni Wawa Zainal.jauh panggang dari api.haha.

192 Days Left,
192 hari lagi aku nak harung sesi persekolahan tahun 2013.In Shaa Allah aku berjaya.keyh malas nak cerita pepanjang.esok sekolah.ada solat hajat.byeeeeeee :*

XOXO,
AY♥

Published with Blogger-droid v2.0.9

No comments:

Post a Comment